Kiekvienais metais tūkstančiai tėvų laukia naujausių ADAC autokėdučių testo rezultatų. Šis testas – tai nepriklausomas testas, padedantis tėvams nepasimesti autokėdučių plačioje rinkoje. ADAC du kartus per metus išbando Vokietijos rinkoje parduodamas kėdutes. Dauguma jų aktualios ir mums, gyvenantiems Lietuvoje ar kitose Europos šalyse.
2025 metų rudens ADAC testaspatikrino 17 automobilinių kėdučių modelių iš visų jų kategorijų: kūdikiams, vaikams ir vyresniems vaikams skirtų autokėdučių. Išbandytos kėdutės, kurių kainos svyruoja nuo 100 iki daugiau nei 800 eurų.
Šiame straipsnyje aptarsime šio testo testo rezultatus, aktualiausias tendencijas bei įžvalgas. Bet jau dabar galiu pasakyti, kad šis testas tikrai labai spalvingas…
Iš ko susideda ADAC balas?
ADAC autokėdučių testas vertinamas pagal tris pagrindinius aspektus:
01
Saugumas (50%)
Tikrinama, kaip autokėdutė apsaugo vaiką priekinio ir šoninio smūgio metu. Ar diržai teisingai ir lengvai nukreipiami bei ar kėdutė pritvirtinama stabiliai.
02
Naudojimo lengvumo (40%)
Ar lengvai montuojama ir reguliuojama kėdutė, ar instrukcijos aiškios, ar yra klaidų tikimybė.
03
Ergonomikos (10%)
Vertinamas komfortas (pvz., kėdutės paminkštinimai), padėtis sėdint, atramos galvai ir kojoms.
Taip pat tikrinamos žalingos medžiagos: ar kėdutėje nėra kenksmingų cheminių medžiagų, pvz., ftalatų, PAH ar antipirenų.
Vertinimai pateikiami skalėje nuo 0,5 (labai gerai) iki 5,5 (prastai/ nepakankamai). Galutinis balas – vidurkis tarp visų kriterijų.
ADAC 2025 rudens rezultatai
Iš 17-os testuotų autokėdučių, 5 gavo „gerą”, 9 – „patenkinamą”, 3 – „nepakankamą” bendrą įvertinimą. Ir tik 7-ios kėdutės gavo „gerą” įvertinimą iš saugumo dalies.
Labiausiai išsiskyrę modeliai
Aptarkime labiausiai išsiskyrusius šįkart testuotus automobilinių kėdučių modelius
Chipolino Olympus i-Size
Blogiausias testo rezultatas: kėdutė, apimanti visas kategorijas (t.y. viskas viename kėdutė). Skirta nuo gimimo iki 12 metų amžiaus – visam autokėdučių naudojimo laikotarpiui. Susidūrimo testo metu kėdutė su joje buvusiu 11 kg bandymų manekenu atitrūko nuo ją laikusios bazės ir nuskriejo į priekį, todėl buvo įvertinta blogiausiu balu „nepakankama“ (5,5). Taip pat šioje kėdutėje rastas per didelis kiekis teršalų. Bendras ADAC įvertinimas šiai kėdutei 5,5 – ADAC šia kėdutę rekomenduoja nedelsiant nustoti naudoti.
Reecle 360 (ZA10 i-Size)
Tai kita kėdutė, kurią ADAC rekomenduoja nedelsiant nustoti naudoti. Ji susidūrimo bandymo metu taip atsikabino nuo bazės, tačiau kėdutės tvirtinimo diržas ją sulaikė nuo pilno atsikabinimo. Dėl didelės rizikos vaikui susižeisti autoįvykio metu, ši kėdutė taip pat buvo įvertinta „nepakankamu“ (5,0) balu. Kaip ir pirmoji automobilinė kėdutė, taip ir ši – apima visas autokėdučių kategorijas: nuo gimimo iki kėdučių naudojimo pabaigos. Ši kėdutė gali būti parduodama ir kitais pavadinimais kaip „ZA10 i-Size“ ir „946i i-Size“. Gamintojas nėra nurodomas.
Maxi-Cosi Nomad Plus
Trečia kėdutė gavusi prasčiausią ADAC testo bendrą balą (4,6) – tai ši Maxi-Cosi sulankstoma vaiko tipo autokėdutė vaikams iki maždaug 4 metų amžiaus. Kadangi kėdutę galima tvirtinti tik atsuktą veidu į priekį, ji negali būti naudojama jaunesniems nei 15 mėnesių vaikams. Nors ši kėdutė iš saugumo dalies gavo tik „pakankama“ (3,9), jos bendrą balą dar labiau numušo teršalų aptikimas kėdutės medžiagose (4,6).
Axkid Up
Vienas geriausių testo rezultatų: paskutinės kategorijos autokėdutė, skirta jau vyresniems vaikams, kurioje vaikas jau segamas automobilio saugos diržu. Saugumo dalyje ši kėdutė gavo „gerą” įvertinimą (1,9). Šios kėdutės pagrindinis išskirtinumas – ji turi reguliuojamą sėdynės aukštį, kuris leidžia geriau pritaikyti kėdutę prie augančio vaiko kūno. O tai leidžia geriau ir taisyklingiau nukreipti saugos diržą. Bendras ADAC įvertinimas šiai kėdutei 2,0 („geras”). Mes labai džiaugiamės turėdami šią ne tik saugią, bet ir inovatyvią kėdutę vyresniems vaikams savo parduotuvėje!
ADAC2025 metų saugiausia 360 funkciją turinti kėdutė. Saugumo dalyje ši kėdutė gavo „gerą” įvertinimą (2,0). Naudojant kėdutę keliavimui atbulomis, priekinio smūgio metu ji užtikrina dar geresnę apsaugą. Tai vienintelė rinkoje sukimosi funkciją turinti autokėdutė net iki 125 cm ūgiovaikams! Gamintojas šiai kėdutei ir „Isofix“ bazei suteikia net 15 metų rekomenduojamą naudojimo amžių, kas yra ilgiau nei dauguma kitų autokėdučių. Šią išskirtinę automobilinę kėdutę taip pat rasite mūsų parduotuvėje!
Dar kartą ADAC teste blogiausius rezultatus parodė būtent tos kėdutės, kurios apima visas autokėdučių kategorijas (skirtos nuo gimimo iki jų naudojimo pabaigos). Deja, bet labai dažnai tokiose kėdutėse kompromisuojama ne tik patogumu, bet ir saugumu. Todėl visada geriausia rinktis jums aktualios kategorijos autokėdutę.
Kitas šiame teste pasimatęs išskirtinumas – kūdikių kėdutės, leidžiančios automobilyje naudoti didesnį gulstumą. Jos gavo mažesnį saugumo balą testuojant su Isofix baze (kuomet ir galima nureguliuoti didesnį gulstumo kampą) nei kuomet kėdutė buvo bandoma be bazės, ją tvirtinant su automobilio saugos diržu. Taip yra todėl, kad gulstesnis kampas sukelia didesnes rizikas kūdikiui patirti rimtesnę traumą.
Vaiko saugumas – tai ne tik skaičiai
Vaiko saugumas – tai ne skaičiai ar techninės specifikacijos. Tai mūsų ramybė važiuojant į darželį, pas senelius į namus ar į pirmąją kelionę prie jūros. ADAC testas padeda lengviau susigaudyti pasirinkime, tačiau puikiai suprantame, jog vis tiek gali kilti ne mažai klausimų besirenkant automobilinę kėdutę jūsų brangiausiam keleiviui.
Tegul kiekviena kelionė su vaiku būna ne tik maloni, bet ir saugi. O jei ieškote patikimo gido šiame pasirinkimų kelyje – My Little Joy visada pasiruošę padėti.