Pastaruoju metu vis daugiau tėvų ieško automobilinės kėdutės kūdikiui su pilnu gulstumu. Kūdikiai labai daug miega, net ir automobilyje. Žinoma, patogiausias miegelis gulint, bet ar kūdikiui saugu gulėti automobilyje?
Tinkamas pasvyrimo kampas labai svarbus norint užtikrinti vaiko saugumą avarijos metu. Tėvams gali atrodyti, kad kuo horizontalesnė padėtis – tuo patogiau mažyliui miegoti, tačiau kai kalbame apie saugumą, per didelis gulstumas keliaujant atbulomis gali turėti priešingą efektą.

Dėl atsiradusios didesnės paklausos šiai funkcijai, vis daugiau gamintojų ją įtraukia į savo kėdutes net jas naudojant automobilyje. Tačiau turėkite omenyje, jog per didelis gulstumas keliaujant atbulomis padidina traumų rizikas smūgio metu. Tad aklai šios funkcijos nereikėtų naudoti.
Šiuo metu rinkoje turime tik vieną kūdikio kėdutę, kurią dėl specialios technologijos saugu naudoti ir gulsčioje pozicijoje. Kitais atvejais, prisiminkite: statesnis kampas – saugesnis kampas. Tuomet smūgio metu atsirandančios jėgos pasiskirsto per didesnį plotą, o vaikas lengviau išgyvena smūgį. Kūdikio automobilinėse kėdutėse geriausiai išlaikyti 40-45 laipsnių palinkimo kampą, kuomet ją naudojate automobilyje.
Ar tai visiškai nenaudinga funkcija?
Tikrai ne, ši funkcija tam tikrais atvejais gali net ir pasiteisinti!
Kai kuriuose automobiliuose, dėl sėdynių nuolydžio, gali gautis per status kampas. Tokiu atveju, kėdutę nureguliuojant į „gulstesnę” poziciją, gali pavykti išgauti optimalų kėdutės palinkimo kampą (40-45 laipsniai). Tačiau svarbu matuoti, tikrinti ir tik tuomet jei reikia – reguliuoti.
Be to, tai puiki funkcija kėdutės naudojimui ne automobilyje, pvz., ant vežimėlio.


